Biografie

Daan Gönning

Ondernemer, innovator en strateeg digitale transformatie

Daan Gönning is een gemotiveerde, ambitieuze en doortastende ondernemer met een sterke focus op verandertrajecten, disruptie en innovatie. Hij droeg bij aan de ontwikkeling van Watermelon, een zakelijk WhatsApp-dashboard. Vele bedrijven committeerden zich aan Watermelon, totdat de startup in de VS werd opgemerkt en uiteindelijk failliet ging. Daan’s bijdrage aan Watermelon zorgde er voor dat hij door Sprout werd verkozen tot beste ondernemer onder de 25 jaar. 

Zijn motivatie en enthousiasme werden niet minder door het faillissement. Integendeel, Daan is momenteel naast aandeelhouder van verschillende Startups, ook freelance product manager en strateeg digitale transformatie. Ook neemt hij, op verzoek van Google, zitting in het Advisory Board RCS (adviesgroep over het ontwikkelen van een nieuw message-platform).

Daan’s focus ligt op digitale transformatie. Hij geeft daarmee antwoord op de vragen: ‘Hoe kunnen we organisaties, jouw organisatie, klaarmaken voor de wereld van morgen?’ ‘Hoe zet je de volgende stap op het gebied van digitale transformatie?’ ‘Hoe ga je om met nieuwe technologieën als Artificial Intelligence (AI) en blockchain?’ ‘Hoe kun je (nog) beter voldoen aan de wensen van jouw klant?’ en ‘Hoe krijg je al je medewerkers mee gedurende deze transformatie?’

Daan inventariseert vraagstukken, analyseert processen en stelt een strategisch plan op. Hij geeft geeft advies over de manieren waarop jouw organisatie beter in kan spelen op de behoeften van de klant. Naast zijn advies heeft hij volop kennis, ervaring en een uitstekend netwerk om de uitvoering van het strategisch plan tot in de puntjes te verzorgen. Zo analyseerde hij de processen bij de Rabobank en zocht hij uit wat de toegevoegde waarde van een chatbot voor deze bank zou zijn. Op basis van zijn inventarisatie en analyse stelde hij een plan op, daarbij trok hij de kar in de uitvoering van dat plan. Een grote uitdaging omdat alle processen omver werden getrokken om het einddoel te bereiken.

Net als de Rabobank, nog meer organisaties helpen bij het inzetten van digitale technologieën om beter voorbereid te zijn op de wereld van morgen. Dat is het doel van Daan. Dus ben je op zoek naar een gedreven analist, een jonge enthousiaste strateeg, iemand die helpt om je klanten beter van dienst te zijn? Een goede sparringspartner met een duidelijke visie op Social Messaging en chatbots, maar ook iemand met alle kennis op het gebied van de nieuwste technologieën en met veel hands-on ervaring?

Neem dan contact met mij op, ik denk graag met je mee.

Ik heb gewerkt met